PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Středa 06.11.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Hledám, hledáš, hledáme...

Co tak můžeme hledat - někdo hledá dopravní spojení, někdo správnou cestu, chlapi hledají šikovnou a pohlednou ženskou, ženské zase šarmantního chlapa (někdy také materiálně zajištěného), často určitě hledáme peníze, které nám rychle v peněženkách nebo z platebních karet ubývají a my se nemůžeme dopočítat a úporně přemýšlíme, za co jsme je vlastně utratili.
Snad nejšťastnější je ten, kdo hledá pouze určitou informaci. Pokusila jsem se vcítit do role turisty, který hledá na internetu informace o určitém městě. Logicky by každého napadlo, že bude hledat město a poté na stránkách odkaz na informační centrum, protože předpokládá, že v každém větším městě je dneska už samozřejmostí.
Vzala jsem náš adresář a začala adresu po adrese, město po městě hledat. Byla to mravenčí práce. Zadala jsem uveřejněný odkaz a tam kde nebyl jsem zkusila několik variant zadávání. Buď jsem se trefila anebo jsem zkoušela hledat dál. Bylo to sice pracné, ale poučné.
Chápu, že každé turistické informační centrum nemá možnosti zřídit si vlastní webové stránky a trvale je udržovat v aktuálním stavu. Pátrání to bylo téměř detektivní. Na celé čáře vyhrála skupina, kde turistické informační centrum má své vlastní webové stránky nebo byl odkaz v adresáři formulován tak, že každý věděl, že se jedná o stránky, kde turistické informace najde - např. www.ostrava.info.cz, www.olomouc-tourism.cz, http://infocentrum.cerna-hora.cz, www.beskydy-info.cz, www.icnachod.cz.
Druhou, podstatnou část, tvořila skupina odkazující rovnou na názvy měst a obcí - www.mestolitovel.cz, www-mesto-polna.cz, www.stramberk.cz atd. Jenže u této skupiny nastal všeobecný problém - celá řada městských stránek je koncipována tak, že se jejich návštěvník nejprve seznámí se strukturou města, s městskými orgány a institucemi, se složením zastupitelů, s úředními vyhláškami. Člověka, který se málo pohybuje na internetu ani nenapadne, že by informační centrum měl hledat pod Institucemi nebo dokonce pod městským kulturním střediskem. Některá informační centra na takovýchto stránkách mi dalo dost práce najít. Jednodušší to bylo tam, kde po otevření první stránky se hned objevil nápis Turistické informační středisko. Navíc,kdybych byla zahraničním turistou, tak tyto stránky rychle opustím (teď nemám na mysli vyjmenovaná města), protože webové stránky jsou jen v české verzi. V některých případech se mi stalo, že jsem musela na stránkách až šestkrát kliknout, než jsme se dopracovala k odkazu na turistické informační centrum. O účinnosti takových stránek se dá pochybovat.
Třetí skupinu tvoří webové stránky, nad jejichž zkratkami by stálo vyhlásit veřejnou soutěž - například www.svkll.cz, www.hdk.cz, www.trb.czn.cz/mks. Zajímavé stránky má Regionální informační centrum Těšínska při muzeu Těšínska, i když pod adresou http://tesinsko.grendel.cz, což by mě určitě nenapadlo pod takovouto adresou hledat. Na některých webových stránkách nechybí odkaz na stránky naší asociace. Odkazy měli například členové - TD - SERVICE Praha, informační centrum v Železné Rudě, ve Slavkově u Brna a v dalších.
Zkrátka - turista, případně další zájemci o vyhledávání turistických informačních center v Česku to nemají jednoduché. Pokud nebudou přesně znát adresu, nemají téměř šanci nebo budou trávit neúměrně dlouhý čas vyhledáváním. Tak mě napadlo, jak by bylo dobré, kdybychom se v asociaci pokusili jednat se zřizovateli turistických informačních center o zavedení jednotné domény - např. infocentrum.strakonice.cz, infocentrum.velkekarlovice.cz, infocentrum.stramberk.cz. Snad by zřizovatelé náklady spojené s registrací domény a s provozem stránek unesli.
S tím souvisí i druhý námět - naše asociace kdysi nesla název Asociace turistických informačních středisek - zkratka A. T. I. S. Protože se však tehdy ozvala cestovní kancelář ATIS Bruntál, která prokázala, že registraci těchto písmen provedla o něco dříve, museli jsme název změnit na stávající. Takže jsme nyní asociace turistických informačních center. Stálo by také za námět k diskusi, zda bychom se nemohli postupem času ujednotit na jednotném názvu "turistické informační centrum". Takhle jsme změť všeho možného - městské informační centrum, turistické informační centrum, informační středisko, informační centrum města, městské kulturní a informační středisko, kulturní a informační centrum.
Kdo se první hlásí do diskuse?

Naďa Jahodová

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím 10 názorů)


Pane Proroku, nemůžu s Váma souhlasit, že doména není důležitá. Jak říká Luděk Šorm, čím více srozumitelných adres, tim líp. Samořejmě máte pravdu, že propagace je možná ještě důležitější. Ale asi se to všechno skládá z tisíce kamínků a jeden bez druhýho nemá cenu.

Luďku prosim Tě, proč se musí domluvit celá Asociace? Nešlo by třeba ty domény 3.řádu, který máš k dispozici, nabídnout všem členům (nebo i nečlenům(?))a ať se zapojí kdo chce?
Samozřejmě by záleželo na podmínkách, ale já osobně bych do něčeho takovýho šel milerád.

Problémy s nepřehledností stránek jsou nám známy myslim všem. Díky Ti moc Nadjo za skvělej podnět! Konkrétně na naší radnici se snažíme tendle problém bezvýsledně řešit minimálně dva roky.
Recept k nápravě ze strany Asociace moc nevidím. Podobný debaty jsou asi maximum. Pak už snad jedině uspořádat soutěž o nejlepší a nejhorší stránky.


10.10.2002 v 13:43Martin Prorok

Myslim ze neni ani tak dulezita adresa domeny jako spise jeji odkazy na vyhledavacich serverech (kulhajicim atlasem pocinaje a googlem nekonce). Jak pise Honza adresu icka pod mestskou domenou si muze zridit temer kazde Y, ale pak ji zverejnit vsude mozne je to nejdulezitejsi. A nazev spolecnosti vubec nic neresi, leda pri vyhledavani, a pokud nazev obsahuje slovo "infocentrum" tak neni vubec co resit. Vemte priklad mesta.obce.cz: seznam mestskych webu s informacemi: hojne navstevovany uredniky a statnimi zamestanci vubec. Proc tedy nevyuzit nekterou z vyse navrzenych atraktivnich domen jako rozcestnik icek pro turisty, ale hlavne potom dat o jeji existenci vedet! Radne zpropagovat! Tam je zakopany pudl. Nikdo nevi co ATIC je.


10.10.2002 v 08:30Luděk Šorm, IC Pardubice

Jenom drobný doplněk k příspěvku L.Hollého:

V internetových adresách lze opravdu celkem snadno udělat snadno zapamatovatelný a intuitivně odvoditelný systém. Tak např. prezentaci zmíněného IC v Novém Jičíně lze najít mj. na adresách:
novy.jicin.vylety.cz
novy.jicin.infomorava.cz
novy.jicin.mic.cz
Možností adresace je mnoho, mohou existovat vedle sebe, mohou odkazovat na jakoukoliv internetovou prezentaci,... Jde jenom o to, zda naše Asociace má chuť a zájem se na nějakém takovém systémovém řešení dohodnout a používat ho.


Hledám, hledáš, hledáme

Chtěl bych zde krátce zareagovat na článek paní Nadji Jahodové "Hledám, hledáš, hledáme". Je stoprocentní pravdou, že hledání některých informačních center na internetu není úplně nejjednodušší cestou jak se co nejrychleji dostat ke správným informacím. A proto, jak sama navrhuje, bylo bylo velice dobré zvážit návrh o jednání s jednotlivými zřizovateli turistických informačních center a zavedení jednotné domény pro všechna informační centra A. T. I. C. ČR. Samozřejmě to není lehká věc a záleželo by jak velké náklady by tato změna vyžadovala. Domnívám se, že by to určitě nikoho nezruinovalo.
Najít kontakt na informační centrum v Novém Boru také není úplně banální záležitostí. Neznalec práce na internetu musí nejprve nalézt pomocí vyhledávače internetovou adresu města, pokud jí dopředu nezná. Když se mu toto podaří a objeví se před ním úvodní strana, musí si domyslet, že by íčko mohlo být třeba pod odkazem na "informační servis" a nebo se musí brouzdat travou až najde to správné místo. Jazykové mutace by byly též potřebné jako sůl. Snad se v budoucnu podaří.
Jednotný název "turistické informační centrum" plně podporuji. Pokud se to podaří, bude zase další krůček k dokonalejší a jednoduší informovanosti.



Miroslav Horák
IC Nový Bor


08.10.2002 v 18:03Ing. Ladislav Hollý

Zdravím všechny kolegy v ATIC.
S Luďkem Šormem se snažíme vytvořit takový portál, který by pro informační centra a návštěvníky na internetu vytvořil jednotný pohled na celou ČR. Jedná se o projekt, který je plně otevřený a umožňuje přístup k informacím z mnoha míst zcela intuitivně. Hlavními přístupy jsou domény www.InfoCzechia.cz (com, info), www.InfoMorava.cz (com, info), pro popis ČR z pohledu Moravy, Slezska a Čech a pro zahraniční spolupráci s euroregiony domény www.VisitCzechia.info, www.VisitSlovakia.info a www.VisitPoland.info.

Informační centra mohou přes svá přístupová práva v ATIC plnit své vlasní databáze o všem na jejich regionu. Výsledky jejich a práce dalších pracovitých lidí se pak mimo jiné projevují i na stránkách IC v ATIC. Je možné informace integrovat i do stránek měst, obcí, sdružení, euroregionů, ale i hotelů, CK, ČCCR a dalších, kteří o integraci projeví zájem. Všem dávám za příklad IC Nový Jičín, které sice není v asociaci ATIC, mohlo by však pro mnoho našich členů být příkladem. Všem doporučuji navštívit jejich stránku na www.InfoMorava.cz pod IC okersu Nový Jičín (nejsou v asociaci).

PS: Pracovitých lidí přibývá a může se klidně stát, že Vaše město zpracuje někdo jiný a Vám zůstane jen údiv na tváři spokojeného pracovníka IC.


02.10.2002 v 16:50Jan Matouš, Polička

Souhlasím s myšlenkou, aby se Informační centrum s kontaktem a prolinkováním do vlastní stránky objevilo vždy na první stránce příslušného města. Věřím, že při troše snahy se to může povést každému velice rychle. Problém může nastat s doménou, na níž nejsou oficiální stránky města a kterou vlastní soukromá firma.
Ke sjednocení názvu: určitě by to byl další významný krůček ve zpřehlednění a sjednocení společného image. Vybrat společný jednotný název je však celkem obtížné, protože všechna centra nemají jednotnou náplň. Některá jsou naplno turistická, jiná z poloviny slouží městskému úřadu a obci a jiná zase z poloviny organizují kulturní akce, dělají výstavy,...
Nejlepší variantou se mi jeví forma: "Informační centrum" s připojením názvu města (např. Informační centrum Polička). Odpadlo by tak rozlišování toho, jestli je více turistické nebo kulturní či obecní / městské. Název města by se objevil navíc ještě v názvu Infocentra.
Více než název Infocentra mi však leží na srdci již delší dobu jiná, dle mého názoru existenčně podstatnější věc a tou je financování Infocenter. Měli bychom již konečně začít jednat (jako ATIC) s Ministerstvem pro místní rozvoj o finanční podpoře Informačních center. Měli bychom se do toho pustit co nejdříve i přesto, že nás postihla ta příšerná povodňová katastrofa. Všichni známe pomalé tempo nových dobrých opatření. Když začneme jednání dnes, tak dříve, než za dva roky alespoň částečný výsledek neuvidíme. Měli bychom pro tuto záležitost vytvořit vyjednávací skupinu a s posvěcením Valné hromady ATICu začít okamžitě jednat.


30.09.2002 v 17:24Luděk Šorm, IC Pardubice

Srdečně zdravím.
Čím více logických a intuitivně odvoditelných "vstupních bran" (internetových adres) k prezentaci IC existuje, tím lépe. Málokdo si totiž uvědomuje, že podle doménových jmen se orientují i vyhledávače (vyhledávací stroje a roboty). To byl i jeden z důvodů, proč jsem již v roce 1998 pořizoval naše doménové portfolio.
Již nyní funguje celá řada doménových aliasů a mutací, např. k doménovému jménu mic.cz (městské informační centrum). Viz např.:
ostrava.mic.cz
pardubice.mic.cz
bruntal.mic.cz
chrudim.mic.cz
zamberk.mic.cz
a řada dalších...
Jistě není velkým problemem vedle toho pro členská IC v A.T.I.C.ČR udělat model adresování "město.atic.cz" a take k tomuto účelu využít i další domény z našeho širokého portfolia.


Zdravím všechny.
Co takhle zřídit na www.icka.cz (nebo někde jinde)nějaký rozcestník?! Tahle doména je jěště stále volná... Stačil by jen název města, který by byl jako link na stránky konkrétního informačního centra.
Zajímal by me Váš názor. Díky.


Naprosto s Vámi souhlasím, je někdy velice těžké, pracné a zdlouhavé dopátrat se na internetu těch informací, které právě poptřebujeme. Nepochybně by měla zůstat vazba město a informační centrum a je zcela jedno, zda-li je město zřizovatelem "ička", nebo ne. Vžiju-li se do role občana, turisty, který se právě odhodlává navštívit nějaké místo, město atd. a nezná konkretní internetovou adresu - začne hledat. Do jednoho z mnoha vyhledávačů napíše požadovaný titul a ejhle nalezeno, ale z 1.000000 odkazů vybrat ten správný netrvá jen několik minut, většinou několik hodin. V našem případě měst to bývá většinou jednoduché, hned první odkazy nás směřují na oficiální stránky měst. Nastává druhá fáze, najít si zde to své, to potřebné, to co zajímá právě mne. Ne vždy to musí být historie, památky, kultura které bývají většinou zpracovány. Co teď, na koho se obratit, kdo mi pomůže? Právě teď přichází na řadu informační centrum, proto hned na úvodní straně by neměl chybět odkaz na na naší službu. Bude-li mě zase někdo pracně hledat pod dalšími odkazy (struktura úřadu, organizace města atd) tak mě vlastně ani nemusí najít, nehledě na to, že mnohá IC bývají většinou součastí různých organizací. Proto vazba město a informační centrum.


Naděnko
podepíši se pod všechno, co jsi tu napsala. A ještě bych to rozšířila a oživila otázku "jednotné" e-mailové adesy. Kdysi jsme s Luďkem řešili možnost stejných emilkových adres - např. já mám alias horazdovice@atic.cz a podle tohoto mustru lze mít všechny emilky ve tvaru "město"@atic.cz . Luděk ale dumal, jak to udělat s víceslovnými názvy měst, aby vždy bylo jasno, jak adresa bude znít. Např. Jablonec nad Nisou může mít varianty: jablonec-n-n@atic.cz, jablonec_nad_nisou@atic.cz nebo (přijde mi sice dlouhé, ale jasné) či jablonecnadnisou@atic.cz . Ale možností je mnoho(asi desítky).
No a pokud se jedná o názvy - když navštěvuji nově zřizovaná IC, vždy doporučuji do názvu slovo centrum a ne středisko - to je pro cizince nevyslovitelné a nepochopitelné..... Kdežto centrum ..... :o))).
No a na závěr - ať taky mohou diskutovat jiní..... Webová adresa byse mi líbíla s doménou prvního řádu ".info". To i proto, že je to nová doména a nebude obsazená. Takže např www.horazdovice.info, www.neratovice.info (:o))) ) a pod. Luděk by nám mohl říct, co by provozování takovýchto domén stálo (abychom to mohli zřizovatelům navrhnout včas před vytvořením rozpočtu na další rok). Registrace je tuším momentálně asi 1090 Kč,- na 2 roky..... a se zvýhodněním na více let...... (viz též http://www.domeny.cz/index.php3?s1=registrace&s2=con&leftmenuclick=yes&PHPSESSID=8652a5f181c1ca8551b3a48f70bbf3d6)
Takto je pro densfakt už vše - HOWG
Simona S.


Zveřejněno 29.09.2002 v 16:13 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA